Jak zadbać o swoje zdrowie zimą

Jak zadbać o swoje zdrowie zimą

Zima to okres, w którym dość znacznie spada odporność. Częste zmiany temperatur, różnice wilgotności powietrza, nieodpowiednio dobrana odzież, wszystkie te czynniki wpływają na organizm negatywnie, obniżając jego odporność podczas zimy. Jak temu zapobiec?

Odpowiednie odżywianie

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na odżywianie. Bardzo ważne, aby szczególnie w tym okresie, dostarczać organizmowi odpowiednią ilość witamin i makroskładników. Większość z nich można pozyskać z odpowiednich posiłków. Warto zwrócić uwagę na witaminę D, która przez mniejszą niż latem ekspozycją na słońce, nie może naturalnie wytworzyć się w organizmie. Dobrze byłoby zadbać o suplementacje witaminy C, która bezpośrednio wpływa na naszą odporność. Warto jeść duża ilość warzyw i owoców, w szczególności cytrusów, które zimą królują w sklepach.

Gdy zdrowa żywność to nie wszystko

Jeśli mimo odpowiedniego odżywiania, mamy nadal problem z niedoborem witamin i makroskładników, należałoby sięgnąć po suplementy diety (https://www.bee.pl/9292-suplementy-diety-witaminy-i-mineraly). Na rynku istnieje wiele suplementów, dzięki czemu łatwo dobrać coś dla siebie. Można skorzystać z uzupełnień wyłącznie jednego składnika lub witaminy, warto jednak przyjrzeć się produktom, które oferują kompleksowe wparcie organizmu.

Czym są suplementy diety?

Suplementy to rodzaj produktu, który dzięki skoncentrowanej ilości witamin i składników odżywczych, ma za zadanie wspomóc codzienną dietę.

Według definicji prawnej suplementy diety są żywnością, nie wyrobami medycznymi, z którymi mogą się kojarzyć przez swoją formę. Mogą być przyjmowane w formie kapsułek, saszetek z proszkiem do rozpuszczania w wodzie lub w formie płynnej. 

Spacer po odporność

Zdrowa dieta i odpowiednia suplementacja są bardzo ważne, jednak w walce o odporność, ważne jest także włączenie ruchu do swojej codziennej rutyny. Nie oznacza to, że od razu trzeba wykupić karnet na siłownie, czy też wstawać dwie godziny wcześniej, aby móc biegać niezliczone ilości kilometrów. Na początek warto postawić na spacery nawet na krótkich dystansach.